Monday, July 18, 2005

Beta test på CorelDRAW Graphics Suite bland annnat

CorelDRAW Graphics Suite går nu in i beta testning. Det som snart är det enda alternativet till Adobes grafiska svit. Betatestare sökes. Om du är intresserad gå då in på Corels webbsida. Om testare inte sökes längre så har de fått kvoten betatestare. Corel CorelDRAW Graphics Suite 12 kom nyligen i en ny svensk version, förhoppningsvis kommer även denna nya version på svenska. Själv använder jag dock den engelska versionen. På Foster D. Coburns eminenta webbsida med blogg UNLEASH.com, som dock snart behöver en re-design..., skrivs det lite mer om detta. Foster-Unleash. Läs mer om CorelDRAW Graphics suite på Corels webbsida


Nu är jag själv en Corel användare, men ett annat program att kanske ta en titt på är programmet från Alias: Sketchbook pro 2 Jag har inte provat det själv, och är hur nöjd som helst med mitt Corel Photo-Paint (photoshops motsvarighet) som ingår i Corel Graphics suite, men det är kul att det finns nya program att prova på. På samma sätt som det är med exempelvis Corel Painter IX. Ett kul program. Jag skriver inte recensioner så ni får titta och prova själv.

Stefan Lindblad
Illustratör & konstnär

No comments: