Tuesday, August 09, 2005

Tack Bloggportalen, Intressant.se - sälj reklam.

Så vad är problemet egentligen. Varför klaga på bloggportalen.se.
Jo, jag anmälde mig och finns med under bokstaven S. Se här>> Det jag ser fram emot är när, och om Yahoo gör en sån här bloggportal. Jag har alltid gillat Yahoo och tycker att de erbjuder en fantastisk tjänst. Det stör mig inte att Yahoo säljer reklambanners och tar betalt för olika tjänster, men jag kommer inte använda dem om reklamen sköljer över och skymmer det jag använder Yahoo till. Så om bloggportalen.se vill sälja en groda som ringsignal som DN kultur, i dagens tidning, räds så är det okey med mig.

Det bloggportalen i sådana fall ska göra är att göra det med stil och smak. De får inte glömma bort att bloggarna är de som drar till sig både läsare och de som pingar sin blogg, och i sin tur gör att de kan tjäna pengar.

Intressant.se, nyligen.se och Var är du? kan i mina ögon få ha mer än den reklam de nu har med google annonser. Göras mer synlig till och med. Varför har folk så förbenat svårt för att de kan få tjäna pengar. Alla måste ju betala hyran och de lägger ned en massa gratisarbete redan, ge dem lön för all möda. Vem som var först och vem som var tvåa kan visst vara intressant i pingarnas värld, men kritiken mot bloggportalen.se som blossade upp känns lite som en "renlärig" bloggfanatikers avundsjuka, ibland kallad jantelagen bland annat. Var lite tacksamma där ute.

Stefan Lindblad
Illustratör & konstnär

4 comments:

Christian D said...

Jag förstår inte vad du skriver. Intressant och Nyligen har länge haft reklam, men Bloggportalen har ju det inte (ännu).

Stefan Lindblad said...

Hej Christian!

Först tack för kommentaren.
Okey då, intressant och nyligen HAR reklam, men om du tittar en gång till så är det smakfullt gjort med google annonserna, nästan så att de inte syns.
Den reklam jag menar är av annan art, typ "köp DN för 2:50 hela månaden", "McDonalds öppet gratis för hela familjen". Blinkande banners, färglada saker och så vidare.

Jag förtydligar lite i min text så det framgår lite bättre.

Tack,

Stefan

Stefan Lindblad said...

Nu har jag gjort lite ändringar i min text. Hoppas det framgår bättre nu.

Stefan

p. said...

blinkande banners är aldrig, och då menar jag aldrig, någonting som ska uppmuntras. herregud. däremot har jag också svårt att se vad som skulle vara så hemskt med att till exempel bloggportalen skulle ha lite reklam (men den får inte, inte, inte blinka) framöver