Tuesday, January 17, 2006

Nya CorelDRAW X3 Grafiska sviten är på G

Äntligen! får jag väl utropa som framtida användare av CorelDRAW X3 Graphic Suite. Det här året har jag hur som helst tänkt uppgradera min datapark med en ny dator och uppgradera mitt äldre Coreldraw grafiska svit 10, men kul nyhet i vilket fall som helst. Som illustratör och frilansande sådan finns det egentligen inget skäl till varför jag inte skulle använda mig av denna programsvit. För er som ännu inte köpt programvara, och som dessutom inte känner av trycket att behöva köpa mainstream Adobe produkter är CorelDRAW ett alternativ som inte står Adobes efter. Läs mer på Corels egen webbsida>>

Hm, lät detta som ett reklamblad eller ej ;-)

Saken är dock denna att det är så som jag känner i vilket fall som helst. Och hittar ni ingen svensk literatur om coreldraw så fungerar i vilket fall som helst Adobes photoshop och Corels Photo-paint som ingår i sviten CorelDRAW X3 graphic suite i stort sett detsamma. Så det går att inköpa Cap&Design, Computer arts och så vidare och kolla bildbehandlings tips i vilket fall som helst.
Vill ni läsa tips & tricks i hur man arbetar i Coreldraw, Photo-paint och så vidare kan dessa webbsidor kanske vara en introduktion: klicka för About.com>> och klicka för den grafiskt osnygga men utmärkta sidan Unleash.com>>. En annan sida med användbara plugg inns bland annat är Oberonplace>>


Stefan Lindblad
Illustratör & konstnär


1 comment:

Lars said...

Bra att du jobbar för att spräcka den mörka sidans dominans :-)