Thursday, April 20, 2006

Wayne´s på Gullmarsplan - fortsätter som café

Nu kan jag andas ut. Phu!
Min sambo, världens bästa Mia kan hända inte ser det här som en livsavgörande sak, men trots detta så har jag fått förstahands uppgifter idag om att Wayne´s coffe kommer fortsätta med de nya ägarna, inte som ett Wayne´s, men väl som ett café. Det här är ett lugnande besked. Öknen Gullmarsplan som jag såg framför mig fortsätter sin påbörjade grönska. Trots politiker som totalhavererat igen i sin plan om torget, samt övriga passionslösa restaurangägare som inte verkar ha buissness för annat än att dra in hyrespengar och sitt levebröd. Vilket resulterat i ett sorgligt torg där den stora genomströmningen av människor skulle kunna borga för en blomstring och skönt myller av liv i kontinental stil som det vackert brukar heta för att ge en bild av myspys i det här landet. Jag tror dock på Gullmarsplan. Det kan mycket väl bli en framtida "boom", en blomstring av området då närförorterna blir mer och mer viktiga. Kanske inte idag, imorgon, men kanske om 10 år. eller 5, eller 2... om korten faller rätt.

Stefan Lindblad
Illustratör & konstnär

2 comments:

Mike said...

gillar dina illustrationer :)
Ha det bra!
/Mike

Stefan Lindblad said...

Tack Mike!

Ha det bra du med

Stefan