Thursday, January 10, 2008

CorelDRAW och en middag i Scottsdale Phoenix, Arizona

På min och min flickvän Mias resa till USA dec - jan 2007-08, en resa till San Francisco och Arizona, gick vi ut på middag med Foster D. Coburn och hans flickvän, på en lokal Mexikansk restaurang i Scottsdale, Phoenix, Arizona. Närmare bestämt på Marshall Way. Jag kan rekomendera den om ni har vägarna förbi. Foster och jag har kommit att lära känna varandra via Corels Online community, newsgroup och betatestning av CorelDRAW och Corel Photo-Paint. Det var extra kul att äntligen träffas då Fosters webbsida, tillsammans med Corel Newsgrupper och böcker i allmänhet, var de första ställen där jag 1997 kom att få information om hur man jobbar i CorelDRAW och Corel Photo-Paint. Middagen nu i december i Scottsdale blev som ett sorts 10 årsjubileum.

Jag kan fortfarande rekomendera Fosters webbsida: http://www.unleash.com/ för att lära sig att arbeta i programmen. Och dessutom har han nu gett ut en 750 sidig eBok på DVD, som finns att köpa via hans hemsida. CorelDRAW X3 Unleash.

Foster har också skrivit på sin hemsida om vårt senaste möte. Läs mer här >> Och när ni ändå är på hans webbsida surfa runt och upptäck det som finns där, Det finns en hel del bra tips & tricks om CorelDRAW Graphic Suite.

Nu är jag och Mia tillbaka i Sverige efter en 3,5 veckas resa i USA.
Att träffa människor via internet och sedan få möjlighet att träffas är egentligen fantastiskt. Som Foster själv sa: "We all agreed that the next dinner will have to be in Sweden as I've yet to visit that part of the world."

Ja Foster jag håller med. Låt oss ha en middag i Stockholm nästa gång. Det var en riktigt trevlig och givande kväll.

Stefan Lindblad

Illustratör & konstnär

No comments: