Tuesday, April 15, 2008

Yellow Register, Ace Online, Nictrade & andra skumma webbföretag

Jag blir så trött och förbannad på företaget i Borås som numer heter Yellow Register.
Och de andra obehagliga företagen Nictrade som har samma ägare & ACE Online. Folk frågar mig till och från när de får erbjudande om Gratis webbsidor från företaget Yellow Register, vilket en kompis gjorde idag, och det gör att jag måste skriva av mig. Jag hoppas folk lär sig nån gång av uttrycket: "There is no such thing as a free lunch". "Det finns inget som heter gratislunch". Tidigare har de gått under namnet Comitnet, Yrkesregistret, Yreg och nu alltså för Yellow Register. De har även webbföretag som heter Web County Production i sitt hägn. Yellow Register, som de heter för tillfället, har kontor i Borås, Göteborg, Stockholm, Bergen, Oslo och Helsingfors, enligt deras egen hemsida.

Det är inte så att staden Borås i sig är en hemvist för alla skumma företag i Sverige, men det är alltid detta förbenade företag i Borås som byter namn som andra byter kalsonger, och nu detta Ace Online i Partille. Alltid med så skitiga försäljningsmetoder. Som stressar på som försäljningsmetod, och erbjuder gratis hemsida, mot att man lägger sin hemsida på deras webbhotell, för 550:- i månaden, som jag hört är den senaste summan. 550:- i månaden blir 6600:- per år. Det är väldigt mycket för att ha sitt småföretags hemsida på ett webbhotell. Och de säger ibland att man blir registrerad både här är där, bland annat på deras Yrkesregistret. Och deras idiotiska avtal för att förhindra folk från att enkelt säga upp avtalet. Staden Borås lagliga företrädare bör ta en seriös koll på sin stads företagare som använder maffia liknande metoder. I Italien jagas maffian med blåslampa, vad gör gör Borås?

SERIÖSA FÖRETAG
Jämför detta med ett SERIÖST och lite dyrare företag som FSDATA eller Loopia . Jämför även med seriösa Crystone som tar 144:-PER ÅR för 500 MB, och Surftown 288:- PER ÅR för 10 GB. Och hos dessa företag är du inte uppbunden av galna och olagliga avtal. De billigare och seriösa webbföretagen www.crystone.se och www.surftown.se erbjuder budgetlösningar samt mer avancerade lösningar, helt efter din plånbok. De finns fler bra webbföretag och tidningen Internetworld har varje år en sorts genomgång i ämnet. Tidningen Internetworld har skrivit om detta företag. Här är länkar till artiklar: internetworld.idg.se/1//internetworld.idg.se/2 // internetworld.idg.se/3

SVT uppdrag granskning fick inside info från fd. anstallda. Läs skrämmande artikel här>> Fler reaktioner och artiklar, läs här på Lindqvist.com

Robert Aschberg i programmet Insider på TV3 tog upp om Ace Online, ett lika obehagligt företag som Yellow Register. Här länkar om Ace Online. Insider, Robert Aschberg, TV3 >>

Alfa Sales, som ägs av Yellow Register, är självfallet lika idiotiskt företag. Läs mer här: Alfa Sales, artikel i Expressen >> // Borås & skumma företag >> // Computer Sweden, samlade artiklar om Yreg, Yellow Register>>

De på Yellow Register försökte sin försäljningstaktik med mig, jag bad dem dra mer eller mindre åt helvete. De stressade en annan, ej nämnd, liten enmans företagare att skriva på. Deras försäljare till och med sade att det var så bråttom, och att det bara var nu (då) som de kunde få deras erbjudande. De sade "jag vet var du sitter, jag kan komma förbi dig, eller möta dig på gatan vid 7-eleven och så kan du hinna skriva på avtalet, det är bråttom för att du ska få detta erbjudande". Om ni får "erbjudanden" från detta oseriösa företag med gratis hemsidor, ta då och be dem dra dit pepparn växer. Och gå in på två bra webbföretag, ett svenskt och ett danskt, som dessutom har riktiga gratis webbmallar som ingår i priset när man betalar för ett års abonnemang på ca 300 - 400:- per år. Inklusive moms. Som inte försöker lura dig på pengarna.

Och sen en sak till: ni som läser detta, fråga mig INTE någonting om detta idiotiska och kundovänliga företag, jag blir bara irriterad. Och jag kommer inte svara på någonting om detta företag, jag blir som sagt bara irriterad.

OBS. Uppdaterat, läs mer om företag som går samman här>

Stefan Lindblad
http://intressant.se/intressant

6 comments:

Anonymous said...

Har själv råkat ut för det här jädra bluff & båg typerna!
Det jäkliga är att dom verkar att kunna komma undan med sina metoder oxå!Har bytt till det danska företaget och får bättre service fast till ett jävligt mycket billigare pris!Det enda jobbiga i kråksången är att yreg fortsätter att jaga en med blåslampa!

/Mike

stefan said...

ROligt att du lämnat yreg ryggen. Hoppas fler slipper dem.
a det är för jäkligt att de kommer undan med sina metoder.

Daniel said...

Hej Stefan,

Jag håller med dig 100%.

Hur ska vi få en mogen värld där vi har företag som får bete sig som ouppfostrade barnungar?

Har egen erfarenhet av Ace Online/Nordic Ace, och till er alla som har samma erfarenheter:

Stå på er! :-)

/Danne

Daniel said...

Hej Stefan,

Håller med dig 100%!

Jag har egna erfarenheter av Ace Online/Nordic Ace, och väldigt otrevliga sådana.

Deras oseriöshet kan liknas vid ouppfostrade barnungar, och jag önskar att samhället kunde bli bättre på att uppfostra dom.

Tyvärr har vi mkt att jobba på inom rättssamhället.

Till er som delar mina erfarenheter av bluff-företag:
Stå på er! :-)

/Danne

birgittahoglundsmat said...

Hej. Blev idag uppringd av NordicAce, som ville ge mig en hemsida helt gratis. Fast efter ett tag kröp det fram att Donator, där de hade servern, kostar 499kr per månad.
Annars lät allt bra, jag var "utvald" att ingå i deras Portfolio, eftersom de skulle etablera sig i norra Sverige.
Påskriften ville de ha direkt.
När jag sa att jag inte har fax, blev jag uppmanad att låna en av en granne eller ge mig iväg till Statoil, så jag kunde skriva på det fantastiska erbjudandet...

Åker bort på en vecka i morgon, så jag fick dem till slut att gå med på att ringa nästa vecka istället.
Eftersom ett erbjudande som låter för bra för att vara sant, ofta är för bra för att vara sant, blev jag misstänksam.
Fick via en systerson med eget Webhotell länk hit och till reportaget i Uppdrag Granskning.
Tack för att ni skriver om det här, så vi småföretagare med liten datorvana får hjälp :)
Ska bli intressant att se om de ringer nästa vecka..

Stefan Lindblad said...

Hej Birgitta Höglund!

Underbart att höra att du INTE skrivit på. Se nu till att deras säljare inte på något sätt kan påverka dig att skriva på.

Dessa företag finns under flera namn och nya namn tillkommer hela tiden. Och sättet de använt mot dig är precis ett av deras vidriga metoder.

Be dem fara och lägg på luren.

Jag är glad att mitt inlägg här har nått ut till så många, samt de andra som skriver om detta/dessa företag.

Det är obegripligt att inte mer görs åt att sätta dit dem från myndigheters håll.

Som sagt skriv inte på.

Ha en skön sommar!

Stefan Lindblad