Wednesday, May 21, 2008

Släppet av nya CorelDRAW X4 Unleashed, DVD book

Om du har haft möjlighet att läsa den tidigare utgåvan av boken CorelDRAW X3 Unleashed, då vet du att den nya CorelDRAW X4 Unleashed, en DVD-bok, är en bok att greppa sina händer på, speciellt om du vilja veta hur man arbetar med CorelDRAW och Corel Photo - Paint.

Foster D Coburn gjorde ett enormt arbete med sin förra bok CorelDRAW X3 Unleashed, och det är verkligen en konstform att göra något så intrikat att upplevas så enkelt. Han är en mästare på att undervisa i sina böcker. Jag är imponerad. Jag har själv använt under en lång tid av år programmen CorelDRAW och Corel Photo-Paint, och arbetar själv dagligen proffesionellt som illustratör, konstnär och ibland som grafisk formgivare. Jag gör en rad olika sorters illustrationer, och genom åren har jag tittat i många böcker. Först när jag själv ville lära mig för många år sedan, låt oss inte räkna ;-), men även bara för att få några tips från andra användare. Det aldrig för sent att lära sig något nytt som sagt. Jag har nog aldrig hittat någon bok så enkel och direkt på sak inom detta ämne. Kanske finns det någon annan än Foster's bok som är så här bra men jag har fortfarande inte hittat någon. Möjligen Lyndas böcker H.O.T. (Dreamweaver) kan närma sig, och ändå inte.

Läs mer om den nya versionen av boken CorelDRAW X4 Unleashed på Foster D Coburns egen webbplats. Jag kan starkt rekommendera den.

Stefan Lindblad
illustratör, grafisk form, konstnär




No comments: