Monday, July 07, 2008

Mimi, designer varor i London, ett "måste besök"

Min flickvän Mia och jag har precis kommit tillbaka till Stockholm efter vår resa till London, 8 dagar. En vecka fylld med inspiration. En vecka som gett mig mycket inspiration i mitt eget arbeta med illustration och konst. Folklivet på dagarna, stadens arkitektur, gallerier, muséer, människor och möten. Och mycket mer. En riktigt bra resa helt enkelt.

I helgen för en vecka sedan besökte vi gatumarknader runt om i London, och på väg mellan de olika marknaderna hamnade vi i en underbar butik, Mimi. De producerar sina eget tillverkade varor, designad av Mimi Berry, lokalt i Storbrittanien. Denna butik är ett "måste besöka" för dem som gillar att antingen titta på eller köpa allt från en plånbok till en väska. Mia min flickvän köpte en handväska i en rödaktig färg.

Laura Francescangeli arbetade dagen vi besökte butiken. Laura var mycket hjälpsamm och trevlig. Hon gjorde besöket i butiken till ett ännu trevligare besök. Glöm inte att knacka på dörren för att komma i när ni vill gå in i butiken. Det är så ni kommer in, genom att knacka på dörren.

Webbadress till butiken är Mimi >>
Gatuadress är 40 Cheshire Street, London, England. Ha kul hade vi!

(Bilden visar Laura Francescangeli som arbetar i butiken)

Stefan Lindblad
Illustrator & konstnär

No comments: