Thursday, November 13, 2008

Teckningar av Paul Madonna

Som illustratör och konstnär själv, som inte går utanför dörren utan mitt skissblock (Moleskine för tillfället) och pennor, och tecknar av människor och omgivningar när jag sitter på kaféer och andra platser, uppskattar jag verkligen teckningarna av Paul Madonna. En San Francisco baserad illustratör, som fick en bok publicerad av City Light Books, som visar hans utmärkta teckningar, illustrationer, ursprungligen publicerade i San Francisco Cronicle. Om du inte har sett Paul Madonnas bilder ännu, försök leta efter dem i tidningen San Francisco Cronicle, eller kanske ännu bättre köp boken. "All over Coffee". Jag såg på hans hemsida att han också säljer en del av sina original teckningar. Klicka här för att se och köpa hans original.>>
Och om du vill ha samma bok som jag köpte i bokhandel Borders på Union Square i San Francisco, USA, när jag var där med min flickvän Mia under 2007, klicka här "All over Coffee">>
Jag inte har sett boken hos svenska bokhandlare ännu, men man kan nog köpa den via en online bokhandel. Jag har min signerade kopia i vår bohylla och älskar den.

Stefan Lindblad
Illustratör och konstnär
http://intressant.se/intressant

No comments: