Wednesday, December 03, 2008

Larrys Corner - butik, café and webbutik

Ibland går man runt ett gatuhörn och hittar en liten pärla till ställe. Det hände mig häromdagen. Larrys Corner i hörnet av Blekingegatan & Grindsgatan i Stockholm. När jag var 16 år bodde jag i huset mittemot Larrys Corner. När vi flyttade in alla våra saker tog det 2-3 minuter, så hade någon stulit alla mina stora tusch teckningar. Storlek 100 x 70 cm. Jag berättade för "någon" att stanna medans jag sprang ned. Denna "någon" stannade inte kvar, och 2-3 minuter senare var de alla stulna. Okey, tillbaka till Larrys Corner, som är en butik, Café och webshop med planer på att göra det mer än så enligt Larry själv. Larry, en amerikan från Detroit som flyttat till Sverige. Idag är det andra besöket för mig här. Om du har dina vägar förbi detta hörn gör ett besök. Kanske en fika eller köpa en julklapp. En bok, CD eller t-shirt. Comic & Graphic novel älskare samt författare kommer att gilla den plats. En hel del bra saker att köpa. Jo, Larry berättade för mig, att många från andra länder köper böcker och saker via hans hemsida, webshop. Så om du hittar något du gillar, tveka inte. Fick precis se en ny produkt Larry fått in, sin logotyp på en liten kudde, storlek som en lite större hand. Tecknat av den svenska serietecknaren Simon Gärdenfors.

Kuriosa, Greta Garbo bodde på den här lilla gatan, Blekingegatan, innan hon flyttade till Hollywood.

Stefan Lindblad
Illustratör och konstnär
http://intressant.se/intressant

No comments: