Thursday, January 22, 2009

Symantec - urusel service igen - nu förbättrad!

När jag skrev om Symantecs support och program tidigare (läs nedan kursivt) var jag inte speciellt glad. Det roliga är när saker och ting förändras till det bättre. Det jag inte skrev förut är att programvaran faktiskt blivit snabbare, i alla fall upplever jag det så. Och supporten känns väsentligt bättre. Allting kan alltid bli bättre och Symantec har blivit bättre. Det jag nu saknar är ett användarforum. Som kan nås via deras svenska webbsida. Jag fann ett via en sökning på deras amerikanska sida, när det "stormade" senast, vilken jag nu inte hittar tillbaka till, eller så är det att de gjort om forumets design. I vilket fall som helst, det forumet skulle vara bra att ha även om det bara är det engelska forumet som erbjuds.

Men nu kan jag i alla fall säga att jag blivit en gladare Symantec användare igen.
Och jag tycker att jag lugnt kan rekomendera Symantecs program.

Stefan Lindblad
Illustratör & konstnär

Mitt tidigare inlägg:

"Genom åren har jag använt mig av Symantecs program.
Det som alltid irriterat mig med Symantec är deras totalla brist på att vilja ha kontakt med sina kunder, användarna av deras program. De tillfällen jag behövt kontakta dem, har det alltid varit svårt att få kontakt. Deras Live Chat hakar ofta upp sig, och fungerar rätt dåligt minst sagt. Bara en sån sak att man måste installera en programvara till sin dator för att kunna chatta med deras kundtjänst eller tekniska support är helt idiotisk.

När jag efter flera misslyckade försök att koppla upp mig till deras Chatt, valde att ringa upp dem, för att få veta hur jag avinstallerar deras chatprogram som dessutom får datorn att hänga sig lite grand, ville de ha pengar. Så när jag ringde deras växel vägrade receptionisten att koppla mig vidare till någon som kunde förklara hur jag kan avinstallera deras chatprogram. För det står inte på deras webbsida hur man gör. Och som sagt chatten fungerar ju inte.

Nej, Symantec visar tyvärr igen att det är med stark motvilja jag använder mig av deras produkter. Ordet Service verkar vara ett komplett okänt begrepp. Återigen."

Stefan Lindblad

No comments: