Friday, December 04, 2009

Illustration till Vem är Pirat? på Sjöhistoriska Museet

Här är en av illustrationerna jag gjort till utställningen på Sjöhistoriska Museets nya utställning som öppnas den 5 december 2009, Vem är pirat? Till detta har jag även gjort 4 ytterligare illustrationer som är en del i utställningen, i stora format. Med andra ord 5 totalt, varav en är till affischen här bredvid.

KÖP AFFISCHER! Köp direkt av mig via min egen webbshop här>

Citat från museets webbsida "Vem är pirat? Det är namnet på en ny utställning som öppnar 5 december på Sjöhistoriska museet i Stockholm. Sjöröveri uppstår under speciella geografiska, politiska och sociala förhållanden. Det visar historien. De svenska Vitaliebröderna som satte skräck i 1300-talets sjömän på Östersjön är ett exempel – liksom dagens pirater i Adenviken utanför Somalia. "

Läs mer om utställning på Sjöhistoriskas egen webbsida här>


















När jag gjorde dessa illustrationer så började jag med att skissa i mitt skissblock, för att senare scanna in mina lite ruffiga skisser, och använde sedan min Wacom Intuos , och tecknade och målade i programmet Corel Photo-Paint X4, som ingår i CorelDRAW Graphics Suite X4.

Stefan Lindblad
Illustratör & konstär

No comments: