Tuesday, September 07, 2010

Expressen chat och Zlatan, Sverige mot San Marino

Skrev en liten kommentar som en av de första lustigt nog på Expressens chat med anledning av matchen Sverige vs San Marino.

“[Kommentar från Stefan L Stefan L : ]

Jag är inte allergisk mot Zlatan. Herr Z är inte bara fotbollsspelare av rang, han är en konstnär. När jag hörde konserten igår kväll på TV med musik av Ennio Morricone kom jag att tänka på Zlatan, Foppa och kvällen på Acropolis fot, amfieteatern där jag, min sambo och grekiska kompis satt och lyssnade på just Ennio morricone dirigerande Ennio Morricone. Det var och är artisteri, konstnärlighet och genialitet. En sån som sprider värme i kroppen då man upplever den.

Hoppas alla får en kul kväll på stadion i Malmö eller tvn runt om.

Stefan Lindblad
Illustratör, konstnär & grafisk form

No comments: