Friday, April 08, 2011

Lättläst litteratur för barn och ungdomar. Köp böcker här.

Lättläst litteratur för barn och undgom, köp böcker här! Gå till webbshoppen här >
Det går utmärkt att köpa böcker direkt av mig. Vissa böcker mer lättlästa än andra. Enligt Lixsystemet, (svårighetsgrad).

OBS. i priset ingår alltid frakt, standard brevpost.

Svenska Nypon förlag och Hegas förlag har en trevlig tydlig skala där man bland annat visar graden av 5 punkter. Ju färre punkter ju mer lättläst. På min egen hemsidas webbshop, webb butik, använder jag respektive förlags skala. Där ingen skala uppges, innebär det att det inte är en specifikt lättläst bok.


Lättläst på engelska har jag två böcker av. Gjorda för det brittiska förlaget Ransom Publishing. Det är böcker för de mindre och är inga romaner utan mer böcker mer som en rolig skolbok.


Det kan noteras att de flesta böcker jag illustrerar för Hegas och Nypon till 50% även läses av läsare som inte söker lättläst.
Jag är illustratör och har illustrerat och formgett flertalet böcker för lättlästa bokförlagen Nypon Förlag, Bokförlaget Hegas. Utöver bokförlag för just lättläst litteratur har jag dessutom gjort illustrationer och formgett böcker för BTJ - bibliotektjänst bokförlag och Berghs Förlag.

 

Stefan Lindblad
Illustration, grafisk form

No comments: