Tuesday, August 30, 2011

Expressen och komentarer–svar blev, ja som vanligt eller?

Expressen har nu startat med att läsa och godkänna kommentarer till deras onlinetexter. Det känns rimligt och det tycker jag är bra. Och de är i sin fulla rätt att göra så. Det är tröttsamt att “lyssna” på idioter som inte vågar stå för sina åsikter med namn och kontaktuppgifter. Det är samtidigt så typiskt att när jag läser expressens förklarande artikel om varför de gör detta, läs här: http://bloggar.expressen.se/thomasmattsson/2011/08/debatten-om-artikelkommentarerna/ , så svämmas den över av just rasistiska inlägg.

Jag är helt övertygad om att många av de som kommenterar är människor som lever sina dagar med att skriva in tröttsamt rasistiska och andra otrevliga inlägg.

Det är som när jag själv satte in moderation på min egen blogg. Jag tröttnade på att läsa idioters texter som beblandades av försök till porrannonser och annat skräp.

Vi lever i en demokrati, men det betyder inte att vi behöver stå och ta emot skräp och spyor som slängs på oss.

De som i frustration talar om konspirationsteorier – vilken konspiration ingår de själva i…

No comments: